torstai 11. helmikuuta 2010

Tapiola voisi lakkauttaa “puhelinpalvelunsa” – 01.01.06

Olin tässä taannoin osapuolena liikennevahingossa. Autoni hanttimiehenpuoleinen kylki rullattiin siinä uusiksi. Vastapuolen vahinkoyhtiönä toimi Tapiola.

Pyhän jälkeisenä maanantaina menin Suomen Vahinkotarkastukseen, jossa tehtiin korjausarvio, ja vaihtoehto lunastuksesta. Päädyin lunastukseen, ja samalla uuden työvälineen hankintaan. Lunastus, uuden osto ja rahoituspaperit, sekä valtakirja tehtiin puoleltamme kuntoon välittömästi.

Korvausrahoja ei vain kuulu! Missä mättää? Soitto Tapiola-yhtiöön tuotti mielenkiintoisen kokemuksen. Kuuntelet 52 minuuttia hermostuttavaa odotusmusiikkia. Matkassa se teki Sodankylä – Vikajärvi välin. Suunnilleen sata kilometriä. Välissä miellyttävä naisääni toisti “Vaivattomimmin teette vahinkoilmoituksen netissä”. Olin kuitenkin peräämässä korvausrahojani, enkä tekemässä vahinkoilmoitusta.

Puhelun kokonaiskesto oli yksi tunti, yksi minuutti ja kuusi sekuntia, josta odotusmusiikin osuus oli tuo 52 minuuttia. Musiikkikappaleen kesto on yleensä noin kolme minuuttia – eli kuuntelin saman kappaleen 17 kertaa.

Vihdoin puheluuni vastattiin. Meillä on nyt ruuhkaa. Niin varmaan on, mutta kyseessähän on vakuutusyhtiö, jonka olettaisi osaavan varautua jokatalviseen vahinkoruuhkaan. Paperimme olivat perillä, mutta vastapuolen vahinkoilmoitusta ei heillä vielä ollut. Eli korvausrahani ovat sen takana.

Olisiko minulla vastapuolen puhelinnumeroa, ja voisinko soittaa hänelle. Hetkinen! Minun rahojani makaa vakuutusyhtiössä, koska yhtiön ja asiakkaan välillä on yhteyskatkos. Pitääkö minun hoitaa kustannuksellani yhtiön asiakastiedot ajan tasalle, ja hoitaa yhtiön ja asiakkaan välinen asiakirjaliikenne jälleen omalla ajallani kuntoon. Puheluun vastanneessa asiakaspalvelijassa ei ole syytä, vaan yhtiön toimivassa johdossa. Heillä on valta joko lakkauttaa puhelinpalvelu, tai hoitaa resurssit siihen kuntoon, että asiakaspalvelu toimii säädyllisessä ajassa.

Vielä en tiedä paljonko 1 h. 1 min. ja 6 sek. puhelu tuli minulle maksamaan. Palaan sen kohtaloon myöhemmin.

Kotisivuillaan Tapiola mainostaa -  Kiitettävää korvauspalvelua

Useimpia korvauksia voi hakea verkossa. Saamme asiakkailta kiitettäviä arvosanoja korvauspalvelumme laadusta ja nopeudesta.

Puhelinpalvelunkin toivoisi olevan samaa tasoa!

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

jos tahtoo kanan munivan , on siedetävä sen kotkotusta