sunnuntai 18. marraskuuta 2012

Paljonko Rovaniemi maksoi tästä nettibannerista?

Helsingin Sanomat kertoo, että vastaavasta nettimainoksesta samalla Yritys-Netti  sivustolla VTV (Valtiontalouden tarkastusvirasto) on maksanut 18.000 euroa.

"No, ei se henkilökohtaisesti mikään tähtihetki ollut", VTV:n hallintojohtaja kuvailee TS:lle tuntojaan, kun asia valkeni.

Koetaanko Rovaniemellä vastaavanlainen "tähtihetki" Helsingin Sanoman ja Turun Sanoman uutisoinnin jälkeen?

Tämän blogin kirjoituksen aikana (su 18.11.-12 klo 11.15) yritys näyttää sulkeneen nettisivustonsa. www.yritys-netti. com sivustolle ei enään pääse .


Myös Rovaniemen Verkolla oli bannerimainos nettisivustolla, joka siis nyt ei näy, koska sivusto on sulkeutunut.

Samoin Rovaniemen Monitoimikeskussäätiö on katsonut tarpeelliseksi markkinoida toimintaansa nettisivustolla, joka siis ei edelleenkään näy. Kuinka monella Romotken asiakkaalla voisi kuvitella olevan kosketuspintaa Yritys-Netti sivustoon? Ei tunnu kovin todennäköiseltä.

Jos Turun Sanomien ja Helsingin Sanomien uutisointia on uskominen ja Rovaniemenkin bannerissa noudatetaan samaa hinnoitteluperustetta, niin näistä bannereista olisi maksettu 800 euroa kuukaudessa. Se tekisi vuodessa 9.500 euroa. Kaikki kolme banneria tekisivät siten vuositasolla yhteensä 28.800 euroa.

Suomen Yrittäjät vaativat harhaanjohtavan markkinoinnin kuriin saattamista. Kyseisen tiedotteen kommentointiketjun sivulla 11tulee vastaan myös tämä Yritys-Netti sivusto.

Kuinka järkevää kaupungin, sen omistamien yritysten ja muiden kuntakonserniin kuuluvien tahojen ylipäänsä on mainostaa tällaisilla nettisivustoilla?

PS. Yrityksen sivut olivat jälleen maanantaiaamuna avoinna.





















Lapin Kansan juttu aiheesta 20.11.2012




Lähetä kommentti